Tuesday, August 07, 2007

Handlar homosexualitet bara om kön och knull?

Missförstå mig inte, jag är inte på något vis homofob, MEN när man studerar vad som på MÅNGA platser flashas under pridefestivalen - också till vardags - så handlar det om att vara så ekivok och utmanade som möjligt. Någon går runt med en t-shirt med en text om kukar på, uppe på Mosebacke spelar man dildo-kubb. Och jag undrar VARFÖR???
Jag tror att acceptansen för homosexuella personers läggning rätt raskt blev ENORMT mycket bättre om man bara tonade ner sin sodom och gomorra attityd en smula.
Jag tror att det folk stör sig på faktiskt till stor del går att härleda till detta.
För ordningens skull vill jag påpeka att jag är medveten om att min text kan tyckas en smula generell, och naturligtvis är inte ALLA homosexuella personer som burleskfigurer från tjugotalets Berlin.

Så tycker jag då...


Lev väl!!


//Norman B Fibbler

No comments: