Tuesday, May 30, 2006

Att skita i pisshinken...

På vårt landställe, dvs vårt "riktiga" landställe, finns inga moderniteter som rinnande vatten, el eller toalett. Detta föranleder att man måste källsortera det mesta och så även fekalierna.
Skita får man göra på plastsäckstoan och pinka gör man i en hink.
Min syster har en enormt allvarlig syn på detta och manar alla att följa hennes ordningsregler, rätt skit i rätt burk så att säga. En bekant till familjen blev så skrämd av detta att hon i ren skräck råkade skita i pisshinken. Systeryster ställer upp gästerna upp på rad i köket och håller förhör som inte står Gestapo efter. Vuxna människor står darrande och gråtande i torpets kök, medans kommandoran håller förmaningstal. NICHT SCHEISSEN AM DIE PINKE HINK!!!!! eller något sånt...kanske gamle Adolf skulle sagt.. tror ju jag då.. men så är jag jag ju en smula konspiratorisk av mig,,,

Lev väl!

Norman B Fibbler

2 comments:

Morelli said...

ha ha
see you at midsummer

Space babe said...

Hahahaha!