Tuesday, December 05, 2006

Alla gör det...

Ingela Nylund-Wats gör det, Annika Billström gör det,Christina Axen-Ohlin gör det, Mona Sahlin gör det, Maud Olofsson gör det och Gudrun Schyman gör det.
Vad har dessa politiska giganter gemensamt? JO - dom lägger huvudet på sned när dom blir intervjuade. Lite gulligt sådär, vrider dom till huvudet och ser lite flickiga ut.
Såg en intervju med Nylund-Wats i morse och hennes huvud var så snett att man fick luta sig för att se hennes ögon. Himla jobbigt måste det vara det där. Har dom därtill problem med blodtrycket kan det leda till yrsel. Jag ser rubrikerna:
MONA SAHLIN SVIMMADE I TALARSTOLEN! Sen en massa journalistiska spekulationer om hur hon antagligen fortfarande har dåligt samvete för Toblerone-affären. Eller så är hon med barn, på grund av att hon inte ville köpa p-piller på sitt riksdagskort, och i stundens hetta med maken Bosse glömmer detta förbiseende. Eller både och. Sanningen är betydligt enklare än så. Hon stod med huvudet på sned och tuppade av helt enkelt. Blodet räckte bara till för att fylla det nedre örat, och sen svimmade kroppen. Gudrun har aldrig varit full, Christina A-O har aldrig varit utbränd, Annika B har aldrig lovat något hon inte kunnat hålla, utan dom har bara stått med huvudet på sned. Det ursäktar nämligen allt, i vart fall på tv.
Jag tänkte att nästa gång jag gör någonting dumt skall jag luta huvudet åt höger och se lite gullig ut. Kanske räcker det för att bli tvångsintagen på närmsta psykiatriska klinik.. Fan vet.

Lev väl och luta huvudet åt höger!


//Norman B Fibbler.

5 comments:

Space babe said...

Det måste vara omedvetet, men någon borde ju för fan säga till dem, en pressekreterare eller nåt. Liksom någon borde ha sagt till Gustav Fridolin att "för gud skull, BLINKA ibland!".

Fluffgubben said...

Gustav finns inte, han är inte på riktigt :)

Space babe said...

Jo, han finns, för en klasskamrat till mig har varit hans lärare!

Space babe said...

Och. Jag har intervjuat honom.

Du är överbevisad. Hehehe.

Anonymous said...

*hmpf*..här tänkte jag skriva nåt helt annat, men eftersom jag är en SNÄLL man så låter jag bli..

Din HÖGST RIKTIGE vän

//Norman B Fibbler