Wednesday, December 13, 2006

Glassbilen.

Jo, jag vet.
Eder skribent brukar alltid utgjuta sina åsikter om saker i samhället jag inte förstår, och så även idag. Jag kämpade länge och tappert mot hemglass, och fick dom till sist att åka in på gården där vi bodde härförleden UTAN sin vidriga speldosa plinkandes.
Måhända en liten prestation kan tyckas, men känner ni någon annan som lyckats med denna bedrift?
Nåväl, till saken. VARFÖR i hela världen springer folk ut och köper glass mitt i vintern, och därtill klädda som dom skall till tvättstugan? Insvepta i täcken, förrförrförra årets träningsoverall, barbenta och i badtofflor kommer folk utrusandes från sina ombonade bostäder , trotsande iskyla och minusgrader för att få köpa därtill SVINDYR glass från Strägnäs. Jag begriper det inte. Förklara för mig, någon dragningskraften i dessa färgglada plastpåsar. Är det månne jag som missat att en påse "Kolakompisar" i verkligenheten innehåller 14 ispinnar och 14 gram prima kokain?
Det skulle iof kunna förklara varför telefonisten (om man driftar sig att ringa till bolaget) bryter på colombianska...
Jag har genomskådat er svenska folk!
Ni är en i smyg knarkande nation, som förklädda till tvättstugebesökare gör era smutsiga inköp mitt framför näsan på oss som inte gillar eler i vart fall inte gillar att köpa grejor i hasch- förlåt GLASS- bilen skall det ju vara.


Konspirationsteoretisk som vanligt ? I call em´as i see em´!


Lev väl!!!



//Norman B Fibbler

No comments: