Tuesday, December 25, 2007

Givakt, manöver nu är skiten över!

Er skribent har en stor familj milt sagt med fem stycken egna barn, två yngre (nåja) systrar skröplig mor och hustru. Hursomhaver så brukar modern beskriva jularna som Fanny och Alxeander-jular. MY ASS!!!!
Våra jular är rena rama jävla Noréndraman med vredesutbrott, folk som glor ilsket på varandra och därtill några som försöker släta över och bara vill att alla skall trivas.
Det springs i trappor och smälls i dörrar och stormas med känslor, ja kort sagt rena neuro-operan. Men ... NU är det över, för nästa jul, om vi fortfarande är med då skall vi åka bort, åka på pensionat och bara låta andra laga mat, bädda och pyssla.
Givakt, Manöver NU är skiten över!



Lev väl!


//Norman B Fibbler

3 comments:

Maja said...

s**.. det låter som en toppenjul.. min egen var lugn och sövande skön...

Vem är du som vet att mitt gamla alterego hette Lindda_in_mig.. jag fick hjärtsnörp
;-)

Space babe said...

Jag tycker pensionat och andra som lagar mat låter underbart! Ett år var hela vår familj på en Finlandsfärja. Rekommenderas ej.

Maja said...

Du såg mig på webben 2001.. under mitt ego linda_in_mig ....

hmm.. Chris, Salabad? Du är tillräckligt retsam för att vara någon av dem i alla fall
;-)

eller är du någon från chat4all sidan.. *tänker vidare*