Wednesday, December 19, 2007

Portad på El-giganten

Idag blev jag faktiskt portad - på ELGIGANTEN.
Hade ställt min kosa till sagda köptempel för att scouta efter en julklapp åt lilla hustrun. Det jag hade tänkt mig fanns inte och jag bestämde mig därför snabbt för att försöka lämna etablisemanget. Vid kassan - ni vet längst bort i ena hörnet där alla ointresserade timanställda står och gömmer sig, befann sig även två rådvilla damer som köpt en dammsugare. Dom diskuterade hurivida dom skulle ta den av giganten erbjudna extraförsäkringen eller inte. Alla som sett Sverker på Tv vet att denna typ av försäkringar ofta är föremål för hans utgjutelser, varför jag påpekade för detta par att försäkringen var totalt överflödig. Bäst som vi stårt där och diskuterar kommer någon som visar sig vara ett överkucku fram till mig..hon räcker mig typ till naveln.
-Ursäkta!
-Ja?
- Du får lämna butiken nu!
-Jaha?
-Jag har hör hur du står och pratar om våra försäkringar, så jag vill att du lämnar butiken nu för du pratar skit.
Självfallet, nästan jublande lämnar jag EL - GIGANTEN med förvissnigen att jag dels förmått två nästan lurade damer att inte köpa en fullständigt värdelös försäkring, men framför allt så hade jag lyckats sno försäljaren på hans eller hennes provision, ty sådana får di för varje båg försäkring dom säljer!

Jag- julkommercens Rickard Rättrådig!


Lev väl!


//Norman B Fibbler

1 comment:

Anonymous said...

*ASG*...vilka patetiska fjollor det finns. Deras försäkringar kan man torka sig där bak med!

Anyway...ska busta den stora nyheten att jag flytt fältet, slagit ihop mina bloggar till en stor härlig röra & befinner mig på konkursens rand... dvs metrobloggarna =)

verry welcome: http://www.metrobloggen.se/jsp/
public/index.jsp?article=19.933378