Sunday, February 24, 2008

Förlåt mig!

Jag vill uppriktigt och ärligt be den flicka som åkte hiss med mig, på Sikvägen 29 i Bollmora 1970 på hösten någon gång om förlåtelse.
Du är förmodligen i 45-50 års ålderna idag och på grund av att jag tokblåste i min blockflöjt så lider du med all säkerhet av tinnitus eller particiell dövhet.
Du sa att jag var en jäva skitunge, vilket jag tveklöst var.
För ditt livslånga lidande och trauma vill jag därför be om ursäkt.



Lev väl ( har läst att det finns fantastiska hörapparater idag )


// Norman B Fibbler

2 comments:

Jenny Morelli said...

ja det gör det...har jag hört...

Anonymous said...

Jag misstänker att du genom detta inlägg vill få utlopp för den kränkning du som barn blev utsatt för , att som blockflöjtstutande underbarn stöta på en omusikalisk kritiker kan vara förödande.

Så nu sitter en av livet härjad Norman Fibbler och sörjer den förlorade flöjtistkarriär som den elaka kvinnan i hissen mosade under sin näbbstövelsklack. När han sluter sina rödgråtna ögon spelas virvlande scener ur det liv han aldrig fick upp. Från de första nervösa framträdanden runt om i landets folkparker , via robert wells , globen , osv.. Till bejublade föreställningar .. Sydneys Operahus .. efterfester .. fotomodeller kokain partyn runt om i Europa ...

Du vet att med stigande ålder och ökande sentimentalitet kommer dessa tankar att mer och mer ta över ditt sinne.

Vem var Kvinnan käre mr.Fibbler .. ingen skulle klandra dig om du känner att du vill döda henne.

/Borgmästarn