Tuesday, September 22, 2009

Vaj på påken

Ovanstående rubrik är Stockholmska och syftar på att jag idag drabbats av fel på mitt ben. Som en sann hypokondriken anade jag redan i går att jag skulle bli tvungen att besöka den lokala vårdinrättningen, eftersom beneländet började svullna och bära sig åt. Självklart - KALLBRAND! ... Eller åtminstone rakitis eller nåt annat exotiskt..
Med höga förhoppningar på en bekräftad medicinsk sensation haltar jag iväg, och får träffa en både trevlig och snygg sköterska. Hon lyssnar småflinande på min utläggning kring mina egna teorier och slutsatser. Sedan ser hon mig i stint i ögonen och säger att hypokondri INTE är påhitt, utan min upplevda sjukdomskänsla är faktiskt verklig.
HELL DIG, blekingedotter, du södra sveriges Florence Nightingale!!!
Fast i ditt fall är jag inte orolig tillägger hon. NÄHÄ!!!!! Så då var man frisk då eller??????????

Det visar sig att benet faktiskt fått en släng av en ilsken bakterie som gjort att detsamma behagat svullna upp och renderar dess användare (MOI) en rekommendation om vila under dagen.

Hursomhelst... under omvårdnad av denna blonda amazon behöver man inte känna fasa över att bli missförstådd, hon VET att jag faktisk för närvarande skakas av minst 13 olika sjukdomsangrepp som var och ett ofelbart leder till döden...

Återigen. HELL DIG, primärvårdens ljus!



Lev väl!!!


//Norman B Fibbler

No comments: