Wednesday, January 14, 2015

Hur man lurar sina läsare, kvällstidningsstyle.

Jag snubblade över kvällstidningsmurvlarnas lömskaste knep för att få oss nyhetsknarkande läsare att stanna ytterligare några sekunder på deras tveksamma sidor - Smaskig rubriksättning.

I detta fallet hade Expressen den braskande rubriken - Världsmästarens bli totaltförstörd,
Då jag är en erkänt stor fantast av F1, så reagerade alla mina neuroreceptorer på en gång;

Lewis Hamilton har kraschat, kanske är han till och med DÖD...
Ja, jag vet - törst efter sensationer - men, anyhow.

Letade snabbt upp sidan, och började läsa artikeln....som visade sig handla om världsmästaren i världssporten stövelkastning Antti Ruusuvirta , som på någon snorhal finsk grusväg lindat sin bil runt en tall.  Jo... han är världsmästare,,, men va fan.....

Så nu kära läsare kommer jag alltid rubriksätta mina små historer med ; VÄRLDSMÄSTAREN AVSLÖJAR!!!!


Ja, alltid kan jag komma på någonting ingen annan tänkt på tidigare, och utropa mig själv till världsmästare i , låt säga näspetning. Och avslöja, det kommer jag defintitv att göra - om det sedan alltid är helt sant - tja det får ni själva avgöra.


No comments: