Saturday, June 17, 2006

Blogga pa grekiska

Kara lasare!

Jag befinner mig mitt i det Egeiska havet, pa oen Kreta.
Har genom slumpens forsorg hamnat i varldens storsta turistfalla, AGIA MARINA...
Tror nagon att det bor greker har, sla det ur hagen. Grekerna sjalva bor pa bergssidorna 1000 meter upp i luften dit ingen turist med hjarnan i behall vagar ta sig. och skrattar HELA vagen till banken! Dar slaktar dom sina getter, dricker sin raki, och ater sin fetaost och blir 800 ar gamla.
Dom kommer overleva oss allihopa och likt kackerlackorna efter ett karnvapenanafall, kommer dom att krypa ner fran fjalltopparna och flinande konstatera; EEEEEEEEEEELA!!!

Jag tror grekerna ar slakt med kackerlackorna, och i varje familj med sjalvaktning finns det minst en ingift kackerlacka....MEN, sa ar ju jag en smula konspriatorisk av mig!

Lev val!

// Norman B Fibbler

1 comment:

Space babe said...

Hej Fibbler, kul att få ett nytt inlägg. Har du testat Samaria-ravinen än? Efter den går man baklänges nerför trappor i några dagar. Fördelen med den är att man får åka till SÖDRA Kreta som inte är lika exploaterat, där bor det fortfarande greker i vad som liknar fiskebyar.

/Din trogna läsare.