Sunday, June 18, 2006

Karja skogsfinnar.

Under mitt äventyr i Grekland så har jag skaffat mig många nya insikter, och många nya uppplevelser.
Bland annat har jag kunnat konstatera att den karje Skogsfinnen är ett minne blott!
När man kastats ut från sitt hotellrum, straxt innan lunch och på något vis skall fördriva de sista 13 timmarna innan transferbussen går med att badabadabadabadabada.....så hade vårt hotell något så praktiskt som en travellers lounge. Där får man chilla i dom bajsbeiga galonsofforna, läsa böcker, tidningar och....LYSSNA PÅ DOM FINSKA EKORRARNA PIFF OCH PUFF!!!!
Dom snattrar och tjattrar oavbrutet, dricker bira och roar sig kungligt. Loungen töms sakta men säkert, och kvar blir bara den finska snatterkören. Demonstrativt lämnade jag en halv vattenmelon på loungebordet, typ siste svensken lämnar en melon på bordet, och den använde finnhuliganerna som askkopp! Jag saknar den finske bonden i filmen "jorden är en syndfull sång", han som snickar på sin egen likkista. En väderbiten man som för nöjes skull skär av sig ena tummen, eftersom han ändå har två, En man i vadmall, som äter matjord och tycker att livet är alldeles för långt.
ÄR detta som nu visar sig i chartervärlden verkligen finnar, och inte specialutbildade resemänniskor, som åker jorden runt och tjattrar, bara för att visa att finnarna minnsan inte bara består av torvbrytande dynamitarder med grava alkoholproblem?
Jag tror ju då att dessa "personer" har kidnappats och genmanipulerats, ty så avvikande från det finska totala vemodet går det bara inte att bli på en Generation.
Det pågår något RIKTIGT skumt, öster om östersjön!

Tror ju jag då, men så ÄR ju jag en smula konspiratorisk av mig!

Lev väl!

//Norman B Fibbler

No comments: