Tuesday, June 06, 2006

Uppfostra sina barn på nysvenska

Min fru var igår ute och skulle inför den stundande semesterresan inhandla sig ett stycke bikini.
I provhytten bredvid befinner sig en person med ett barn, på barnets åthävder hör man att han/hon är trött och smågrinig. Men...så hör man hur föräldern börjar leverera lavetter...och schynda på schynda på. Hustrun, ur provhytten och skriker till det som visar sig vara en afrikansk mamma ;- Vad i helvete håller du på med? I Sverige är detta faktiskt olagligt!
- Ursäkta förlåt, förlåt...
- Be inte mig om ursäkt, utan be ditt barn om ursäkt istället!
Kvinnan börjar nu pussa vilt på barnet.
- Ursäkta, Ursäkta, förlåt, förlåt..

I butiken råder nu en tystnad som inte står en krypta efter, folk tittar men säger ingenting.
Och varför?
Är vi rädda för att lägga oss i och vara vuxna, bara för att det rör invandrare?
Har naturaliseringen och jakten på faschistoida tankar gått så långt att gemene man, dvs du och jag helt enkelt är rädda att bli anklagade för någonting HELT annat, om man visar civilkurage och säger ifrån?
Hatbrott drabbar konstigt nog bara minoriteterna, men när man vänder på kuttingen så är det ett utslag av ungdomligt oförstånd och kulturella skillnader.
Rasismen i Sverige existerar i många fler plan är vad politkerna vågar erkänna, och visar sitt fula ansikte på fler och fler ställen.
Vi är med sprintfart på väg mot en utveckling där de av integrations-välvilja och politisk korrekthet förblindade makthavarna har givit minoritetsgrupperna ett fruktansvärt vapen;
Hatbrottslagen.

Gören icke mot din medmänniska som han göre mot dig, ty då skola du bli anklagad för hatbrott..


Tror jag då... och detta fallet undrar jag om jag verkligen ÄR så konspiratorisk av mig?


Lev väl!

Norman B Fibbler

1 comment:

Space babe said...

Hej Beas brorsa! Jag tycker det var jättebra att din fru sa ifrån, det brukar jag också göra.