Monday, June 26, 2006

En tjock korv me brö och stark senap. Vill du ha räksallad också? Mmmmmmmmmmmmm.

Ursäkta mig om jag som vanligt låter bakåtsträvande och stenålders men...
Skulle tanka min bil häromdagen, något alla vet kostar en mindre förmögenhet nuförtiden.
Lommar in i macken för att betala, och konstaterar att kön är extrem lång, men, tänker jag i min enfald, lite soppa går väl fort att betala. Ack vad jag bedrar mig.
INGEN, av de 10 (tio!) personerna före mig har för avsikt att betala bensin, diesel, etanol eller någonting annat fordonsrelaterat, utan skall enbart köpa korv. Tjock korv, bamse, ostkorv, drivers dog, kabanoss och specialare är bara olika namn på samma sak- ett litet mellanmål.
Dessa förtärs med fördel i baguette, dränkta i fransk dressing och gärna toppade med räksallad.
Jag noterar också att herrarna vill ha stark senap, medans damerna bara vill ha "lite ketchup".
Personligen vill jag bara ha lite bensin, vilket jag också säger till kassören, som misstänksamt glor på mig. Ingen korv?, ser jag att han tänker. Nej, ingen korv replikerar jag snabbt.
Lika lite som jag går på muggen, och beställer en lövbit med pommes och aromsmör för 109 kronor, går jag på bensinmacken för att handla min mellanmål. Jag är ju lite gammaldags sådär.
Jag fasar för nästa steg, när du kan köpa en 95 oktan hotmeal på makkedonken, eller varför inte ett diesel grease meal med pommes, torkablad och fönsterskrapa på Max..
Jag vet nog att hela oljeindustrin är ett globalt konglomerat ägt av stenrika Kineser som lägger under sig branch efter branch för att kompensera för sinande oljekällor. Korvarna i dag, cyklar, hårspännen och nagelfilar nästa vecka.. faaaast.. så ÄR ju jag en smula konspiratorisk av mig.

Lev väl!

//Norman B Fibbler

2 comments:

Space babe said...

Meh, du måste betala med kort, förstår du väl! Visst kan man betala med kort, säg? Jag har tankat nästa lika många gånger som jag har fingrar. På JET funkar det med kort, iaf.

Fluffgubben said...

Jo,,,, men man är ju lite sällskapssjuk ocxå..