Friday, September 21, 2007

Min hustru...

Är en aldrig sinande källa till glädje.
Med (eller kanske på grund av?) sina höga moraliska värderingar hamnar hon ofelbart i dråpliga situationer, av skilda slag. Ta bara den gången tv-pejlaren dök upp utanför dörren, vilket hustrun inte upptäcker innan hon kikat genom dörrens tittöga.
Något även han gör...Detta resulterar i att hustrun kastar sig ned på hallgolvet, och i skydd av mattan, likt de kobror hon så paniskt fruktar slingrar tillbaka ut i vardagsrummet. Hon väser : - Jag tror han såg mig.
Jag frågar henne vad hon tycker vi skall göra, nu och hon väser : - Betala för faaaan.
Hustrun vägrar att komma fram från säkerheten under hallmattan innan internetanmälan om tv-innehav är inskickad, och förebrår mig för min avoga inställning till TV-licensen.
Jag funderar starkt på att till nästa år förska mig på skattefusk, och se om detta renderar hustrun att gräva ett atombomsskydd i potatislandet

No comments: