Wednesday, May 23, 2007

Lyckliga gatan...

Jag var idag på snabbvisit på min barndoms gata, Sikvägen i Bollmora, Tyresö kommun.
Jodå, huset står ju där, och transformatorstationen, fast den är inte grön längre utan diarré-gul. Det var på dörren till sagda transformator där jag till moderns stor fasa ritade en snopp med tavelkrita. Modern rådbråkade unge herr Fibbler om vad det egentligen var som han hade ritat, och jag minns hur krystat det lät när jag sa att det EGENTLIGEN skulle föreställa en gubbe med bara LITE hår mitt på huvudet (typ en mohawk, ah..ni förstår själva). Sandelius konditori, dit man blev nedskickad att handla cigaretter åt modern, är idag en skabbig servicebutik. Hur kommer det att se ut om 100 år? Är höghusen rivna till förmån för lyxia villor? Är Sandelius konditori en michelin stjärnad gourmet-restaurang?.. Den som ändå kunde kika in i framtiden..



Lev väl!!


//Norman B Fibbler

No comments: