Thursday, November 02, 2006

Att lämna sina fekalier på en europaväg,,,

Ursäkta mig om jag slår in öppna dörrar men...
Igår satt folk fast i sina bilar timtals i sträck,
dödsångesten låg tung,,och varför?
Jo VARJE år vid den här tiden infaller ett tillstånd som kallas vinter.
Detta lyckas dock de flesta glömma bort, och står därför bajsnödiga och handfallna i sommarskor och tunna kläder på Essingeleden medans snön faller tung..
Alla naturliga fenomen sedan stormen Gudrun allvarligare än morgondagg omskrivs, som "århundradets storm", "livsfara", Stockholm lamslaget..
ÄH,,jag vet nog jag,,,
Gustav familjefar väntar medvetet med vinterhjulsskiftningen och mockapälsavdammningen, bara för att få en chans att inför barnbarnen skrodera om vargavintern 2006 när Farfar fick bajsa på Essingeleden iförd bara slacks och tunn kavaj.
Sådana är dom, folkhemmmets namlösa hjältar!



ELLER...är jag bara en smula konspiratorisk av mig... som vanligt?




Lev väl!!!


//Norman B Fibbler

No comments: