Thursday, January 25, 2007

Banken är fylld med pennalister!

Banken mobbar dig!!!
Alla affärsbanker är inblandade, och dom smygmobbar dig dig, utan att du tänker på det.
Har gamle Norman verkligen fått frispel undrar du förstås, men icke!
När du köat dig fram till bankkassörskan, och mot förmodan har tex en check i näven från en annan bank än den du för tillfället frekventerar, så måste man "ringa på den".
Först så ringer man fel eller på nummer som inte används minst tre gånger, men sedan så hittar man rätt nummer... och det är nu mobbingen tar sin början.
-Hejsan, Felicia Karlsson Nordbanken Kista, jag vill ha skydd på en check.
"skydd på check" är ett kodord för - Jag har en idiot framför mig som har en CHECK i näven, hö-hö-hö.
*tystnad* - Kassörskan ler pliktskyldigt mot dig, tar fram en penna och krafsar ner något på checken under det att hon väntar. Jag gissar att dom skriver något i stil med: tjock gubbe utan hår och med glasögon i pannan, allt för att man skall bli igenkänd nästa gång man har fräckheten att störa bankpersonalen. Självfallet är det också för att tre av fyra i personalen skall hinna fly ner i valvet om man mot förmodan återkommer.
Man hör att Felicia får ett besked i luren, hon granskar dig med kritisk blick och säger:
-femtiofem tolv.
Detta är bankspråk och svar på den fråga hon fått i örat : - HUR ful är han på en skala?
Femtiofem tolv är skifult.
Sedan säger Felica -trettiotvåsjutton. Detta betyder: Bira i vårt valv i kväll?
Mummel i luren. Nya siffror levereras: -Fyratusen. Detta kunder varit beloppet, men är en omskrivning för vad hon ätit till lunch. Hon åt kolja med kokt potatis, råkost och ett glas mjölk.
Konversationen avslutas med ett glatt: etthundratrettiotvå! Denna kod har jag ännu inte lyckats knäcka ännu, men jag gissar att det är en mängduppgift på hur många flak bira dom burit ner i valvet sedan lunch.
En bra kund är en kund som inte visar sig oftare än vart sjuttiofemte år.
Dom som jobbar på bank är pennalister som bär gucci, prada och boss.
Bankmedarbetare IS THE SHIT!!!!



Eller så är jag som vanligt en smula konspiratorisk av mig.
Time will tell...


Lev väl!!!

//Norman B Fibbler

2 comments:

RedAngel said...

hahahahahaaaa...ja du, dom är galna på bankerna & jodå jag tror nog din teori är 100% sanning!

*S* Läste även om din hypokondriska ådra, har en mor som varje vecka har en ny åkomma...man vet när aller´s har trillat i lådan & läkarn beskrivit nått nytt om vi säger då!

Måste va spännande att leva så där ständigt en hårsmån från döden...och liksom överleva att ha stirrat döden i vitögat *S*! Coolish!

Anonymous said...

Kan bara instamma. Har sjalv haft oturen att av intet ont anande utlandska kompisar fa s k Eurocheques (finns de fortfarande?) och den mobbning jag da utsattes for nar i min enfald forsokte losa in den pa en svensk bank, den gick inte av for hackor. "Brukar du gora sa har" fragade de. "Ja, om det finns nagon som staller upp" borde jag svarat, men det var jag givetvis for feg for. Halsn. AW i Skottland -- klickade hit via Jenny M:s Hemmafest.