Friday, February 09, 2007

Förkylt

Jag har drabbats av en vanlig bondförkylning. Ni vet, feber, huvudvärk och feber- hela kitet. Vad som förvånar eder skribent är att hustrun, som drabbas av samma åkomma knappt blir snorig i två dar, medan jag är döende. Ja naturligtvis inte lika döende som vanligt, då jag är en inbiten hypokondriker, men sjuk som fan ändå.
Vari grundar sig denna orättvisa? Förklara för mig någon kvinna - och kom inte dragande med att män är schåpiga, för "ni vet inte hur det känns när en kille är riktigt förkyld". (Det sista citat från en urusel reklamfilm för naturläkemedel)
Skall samhället vara jämställt skall det ta mej fan vara snuva för snuva och halsfluss för halsfluss också.
Nu skall jag gå och skriva mitt testamente.



Lev väl!



//Norman B Fibbler
Dödssjuk och i behov av upmuntran

3 comments:

Space babe said...

Staaaaaackars, staaaackars söte Norman! Håll dig riktigt varm om fötterna och vila mycket. Drick varmt, gärna varmt honungsvatten med citron och en pytteklick smör (ska tydligen frigöra bra saker i honunget eller citronen, jag minns inte längre). Testa även ingefärste, dvs koka skivad ingefära, ha i lite farinsocker om du är sjåpig.

Om du har hosta har jag en annan huskur jag just lärt mig av min kompis.

Stor tröstekram,
Space babe

Space babe said...

Min kompis Isses mamma är från Kanton och därmed kan man vänta sig lite andra bullar. T ex så skiljer de på hosta på dagen och hosta på kvällen. Om man hostar på kvällen ska man torrosta hackad ingefära och råa riskorn i en kastrull (ingen olja alltså, kanske bäst med teflonkastrull), sedan på med vatten och drick som te.

Kuren mot hosta på dagen la jag tyvärr inte på minnet. Men om du har ont i halsen när du vaknar ska du dricka varmt vatten med salt i. Det behöver inte vara jättesalt, bara så att du känner att det är lite salt. Superbra mot ont i halsen!

Lagers tabberas said...

Lockades hit av space babe.
Jag dör varje gång av förkylningar.
Min hustru gör alla de uppåkomliga dekokter från Asien som finns. En svag ättikslösning ska vara lösningen för daghostan och i kombination med ingefärste. Det handlar om att bakterierna/viruset förändrar ph nivåerna i svalget och det är det som framkallar hostan och ättikan återställer det hela, som att trycka på en esc - knapp.
Det är ensamt att lida med en övertygelse om att man ska dö.