Monday, February 12, 2007

Mitt hem terrornästet

Hemma hos oss bor en femåring som är Tränad hos al-caida och som behärskar allehanda terrortekniker och kan utan att blinka ta död på vilken docka som helst.
I normala fall befinner hon sig på träningsläger(dagis) om dagarna, men har nu drabbats av samma åkomma som er skribent och är därför för tillfället hemförlovad.
Vid niosnåret hasar hon sig upp, och förkunnar att nu har vuxna titta klart på tv. Nu ska det ses på barnprogram. Hon släpar ut alla sängkläder och bygger sig, vad som hon själv titulerar "ett hus". Där sitter hon och bligar ilsket på nåde den som vågar röra fjärrkontrollen, och för ett ögonblick skulle vilja se på text-tv.
Frukosten skall - trots pappas protester intagas i "huset". Det resulterar naturligtvis is utspilld mjölk och gröt som kallnar. Återigen - den som kränker hennes ockupation och försöker påpeka att det nog är bäst att äta gröten nu innan den blir förstenad, får sig en avhyvling som heter duga.
- Här får inga vuxna vara, bara barn!
- Jamen..
- Pappa, jag blir så nervös på dig! (Självfallet har hon inte en aning om vad hon säger)
- Men hjärtat..
- GÅ IN PÅ DITT RUM... och och och..SKÄMS!
Pappa lommar iväg..
Efter någon timme piper fröken bin ladin .. PAPPA!!! jag är hungrig!
- Mmm, vad vill du ha då?
- GRÖT!
- Men lilla gumman, du åt ju inte upp den du fick i morse!
- Näe... för den var ju ÄCKLIG!
- Jamen, det blir ju samma sorts gröt en gång till i såfall
- Samma?
- Mmmmm
- Det vill jag inte ha för den är ÄCKLIG!
- Ja,,, men vad vil du HA då?
-
-
- Ravioli.
- Det har vi inte hemma.
- MAMMA brukar ALLTID ge mig ravioli
Nu tryter faderns tålamod.
- Nu gör jag lite mat åt dig, och den inte passar så får du vara hungrig!
När den anonnserade maten passerat gränskontrollen till det ockuperade vardagsrummet, och den lilla terroisten dragit sig tillbaka i sin håla kan man och man spetsar öronen höra små förtjusta grymtningar över makaronerna och korven.
Dagen går sin gilla gång, och endast små skärmytslingar utspelar sig vid gränspassagen vardagsrumsdörren. När hustrun så återinträder i hemmets sfär vid kvart i sex, förväntar man sig att få höra vilken elak fader man är, som inte uppfyller ulrike meinhoff jr:s minsta vink om service, men SKIT SAMMA! Jag är sjuk och döende.
- Har du och pappa haft det mysigt idag?
- Jaaaaaaaaa! Pappa är VÄRLDENS snällaste som lagde korv och makaroner till mig.
Den lilla lismaren snor sin store fete far kring sitt lillfinger IGEN!!
Jag erkänner.. jag ÄR en ynkrygg!


Lev väl!

//Norman B Fibbler

4 comments:

Anonymous said...

Stackars dig bror. Men hon är rolig den där lilla terroristen som du har hemma. Du får väl hota med Rackakacka nästa gång som gröten inte passar!

Hej från syrran

Morelli said...

Stackars dig, håller med anonym här ovan. "Rackakacka" är det ett Bosse-hot?

Anonymous said...

Rackakacka är en figur som C hittat på. M tycker det är hysteriskt kul när C sjunger om "Snälla rackakacka"...

//Norman

RedAngel said...

*S*...vilken skööön unge...me like!!! Hon vet hur man tar en karl..drillad redan ;)

Det är ju roligt att man dokumentera det här för framtiden så kidsen kan trilla baklänges över sina tilltag!