Sunday, February 25, 2007

Grannen med storhetsvansinnet, ett öppet brev!

Har köpt sig en ny bil, eller rättare sagt en lastbil.
På parkeringen står de små dyrgriparna tätt packade som sillar, och plasterna är knappt avsedda för en grå Saab-turbo. Är man som er skribent en smula fluffig får man komprimera sin kroppshydda rejält för att kunna klämma sig ur schabraket.
Följdaktligen blir hela raden förskjuten när fåntrattsgrannen skall parkera en LASTBIL i detta bilarnas lilliput.

Kära granne!

Visserligen vet jag att du är smal som en avbränd tändsticka, men har du därtill en oanad sadistisk ådra, vilket ger dig tillfredställelse på hög nivå, iakttagandes den fluffige grannens Houdinikonster när han försöker göra sig tillträde till sin bil?
Njuter du kungligt när jag på tåspets, och med magen indragen som en vacumpåse ålar mig in och på kuppen blir så svettig och anfådd att det nära på behövs syrgasassistens efteråt?
Jag HOPPAS att en svärm afrikanska loppor anordnar världskongress i dina armhålor, att kinesiska klåd-kvalster bygger sin framtid mellan dina skinkor.
Jag BER TILL GUD att din hustru steker dina framtida måltider i ricinolja, och att toaletten är upptagen när behöver gå dit. Väl innne hoppas jag det endast finns sekunda polskt dasspapper, tunnt som smörpapper, och att ricinolja gör sitt jobb rejält! Jag HOPPAS att den stank som blir i förahytten efter dina ricinolje-fisar är så svår att färgen på inredningen flagnar och att andrahandsvärdet sjunker till NOLL!! DET hoppas jag, din satans parkeringsmarodör!



Lev väl!!


//Norman B Fibbler

No comments: