Monday, July 17, 2006

Bloggreaktioner

Det jag skriver om i min Blogg är sådant som händer runt omkring mig, vardagsbetraktelser och anekdoter ur mitt och andras liv. Detta kan inte alla personer förlika sig med tyvärr, och häromdagen blev jag därför rådbråkad av en person som jag omnämnt tidigare.
- Din Blogg är det värsta skit jag läst, du HETER ju inte ens Norman B Fippler eller vad fan du nu kallar dig...
-Nej, just det. Det är det som är finessen med att Blogga. Man skriver under pseudonym.
-Pseudonym?
-Ja alltså ett taget namn, en annan identitet. Man är en annan person.
-Alltså fy faaaan, är du schizofren OCKSÅ ?

*ridå*

Käre läsare! Ta mina betrakelser för vad dom är, små smulor av funderingar ämnade att få dig att stanna upp och reflektera en stund. Tillvaron är så enormt kort, så om vi inte stannar upp ibland och just reflekterar, kommer livet när vi på ålderns höst blickar tillbaka bara vara en lång räcka av händelser utan sammanhang!

Koka spagetti, Barilla är att föredra, "al dente" dvs ca 9,5 minuter.
Skär Felinosalami i små tärningar.
Tärna även en bit Fontia de´Aousta, eller annan lagrad hårdost.
Lägg upp pastan på en mycket stor tallrik, och gör som ett "fågelbo" i mitten.
Lägg först en ring med salami i boet, sedan en ring med ost.
Ringla över lite god olivolja, vrid ett par varv med svartpepparkvarnen och toppa härligheten med en rå äggula..

Om inte det är en reflektion så god som någon så heter jag........Hmmm... Norman B Fibbler, ELLER så är jag bara en smula konspiratorisk av mig!

Lev väl!

// Norman B Fibbler

6 comments:

Space babe said...

Hej Fibbler, den där personen är inget att bry sig om. Bloggar är till för de som vill. Precis som böcker, tv-program eller bio. Gillar han/hon inte, stäng av eller läs inte. Ingen tvingar honom.

Jag gillar dina reflektioner, som du vet.

Morelli said...

jag med fibbler!

Space babe said...

Är du på semester eller?

Fluffgubben said...

Japp..mitt i folhemmet glider jag runt och betraktar livet.. nu skall jag bara lära mig att ladda upp bilder oxå!

//Fibbler

Stefan said...

fuck him eller her...det är bara ren avundsjuka från folk som inte kan uttrycka sig i skrift.

kör så det ryker. jag e på din sida ;)

Anonymous said...

Själv föredrar jag färsk pasta i alla lägen och då är al dente ungefär 40 sekunder och 1 minut maxtid på pastakoket. Gott är det också!