Monday, July 31, 2006

Offentliga toaletter

Så, då är jag tillbaka ifrån 2 veckor på landstället, med nya betraktelser.
Jag börjar med en fundering om offentliga toaletter.
Ibland har nöden ingen lag och man tvingas uppsöka en toalett, måhända på den lokala ICA-affären, på statoil eller på ett landsvägssluk. Jag låser alltid om mig, vilket kanske även du käre läsare ser som någonting självklart. OM du inte är muggdörrsryckare...
Muggdörrsryckarna är många, och förmodligen antingen färgblinda och/eller gravt synskadade, ty dom stövlar alltid fram till det toabås som är närmast och försöker med våld ruska dörren öppen.
Liten hint hörru!!! Det RÖDA i dörrskylten betyder i 99 fall av hundra ; Här befinner sig någon annan och uträttar sina behov, jag har låst dörren för att jag vill vara ensam.
INTE; Välkommen in och dela min upplevelse, ju fler desto trevligare, finns det hjärterum osv..
Jag hoppar ALLTID till när en muggdörrsryckare slår till, kanske är jag lite skraj att fångas med byxorna vid anklarna.
Det gjorde dock inte den frejdige mannen i staden Meppen i norra tyskland, när er skribent trängd av stundens allvar, och tankad med en ANING för mycket öl rycker upp toalettdörren.
Den store tysken tittar på mig med vänliga ögon, ler stort och konstaterar illröd i ansiktet av ansträngning : besetzt!!!!!!! (upptaget)

Undrar om han inte varen tysk exibitionist som hade som största lördagsnöje att chocka småluriga och pinknödiga turister... ELLER så är jag som vanligt en smula konspiratorisk av mig..

Lev väl!

// Norman B Fibbler

2 comments:

Space babe said...

Hehehe, på kinesiska offentliga toaletter av den gamla skolan så sitter hukad man på rad över en ränna där skit flyter förbi, riktigt hardcore är de toaletter utan halvavskiljande väggar emellan. Man sitter och skiter med inspiration från föregående skitare... Excuse me, jag måste bara spy nu av minnena jag översköljs av. Säga vad man vill om kinesisk kapitalism, bättre toaletter har de i alla fall lett till.

Fluffgubben said...

12 man på samma torrdass på Veckholms skjutfält. Alla led av syndromet : mat lagad utan kärlek, med usla råvaror av en värnpliktig kock med skitiga nävar.
Atmosfären på muggen gick att skära med kniv....