Wednesday, July 05, 2006

Jag är inge hipp.

I dag har er skribent fyllt år. Min kropp har blivit 43, men min själ är nog bara 15-16 tror jag.
Vad jag idag har konstaterat är att jag inte är ett uns hipp.
Nepp, inte alls. Jag tycker det är råfult med pollisar, sjuttiotalsjeans och sneakers.
Jag har ingen blå Adidasväska eller vintage-t-shirt under min träningsoverallsjacka.
Jag är råute.
Min gråa SAAB-turbo är ball tycker jag, i den kan jag spela hembrända skivor.
Min fru kallar den för världens dyraste mp3-spelare.
Jag har praktiska kläder, sköna skor, och tycker att den bästa affären att handla mat i är den där jag parkera max 20 m från entren. I själen är jag fortfarande den rebelliske 14-åringen som hängde i gallerian, skejtade som en gud och var polare med bandet Cathy and the heat.
Jag är så ohipp att jag förmodligen står som omslagsbild på tidningen "gubbar, en sjukdom eller en främmande ras?"

Tror jag åtminstone, men så ÄR jag ju,,., ahhhhhhh ni vet resten.

Lev (om inte väl så i nuet)

//Norman B Fibbler
Bedagad

3 comments:

Space babe said...

Åh, grattis i efterskott Fibbler! Du fyller nästa exakt 3 år före min syster.

Du behöver inte vara hipp. Vi älskar dig ändå.

Space babe said...

Du föddes nästan exakt 3 år före min syster, skulle det nog ha stått...

Morelli said...

Grattis fibbler önskar morelli i malmö o tack för senast!