Friday, July 14, 2006

Jag kommer i fortsättningen köra på cykelbanan.

Har ni sett den där groteskt överdimensionerade asfaltsvägen som ringlar längs med din väg till arbetet. Upplyst och alltid välskottad på vintern. Därtill är den alltid tom. Jag pratar om CYKELBANAN. Jag skrev med versaler helt medvetet därför att 98,5% av cyklisterna (grov generalisering, detta medges) inte vet vad CYKELBANA är för någonting.
Skulle jag köra med min stålgrå Saab på den tomma cykelbanan, så åkte jag fast för någonting fortare än jag kan säga; två skivor rent nötkött lök gurka ost sallad specialsås mellan tre skivor sesamfröbröd ( Kommer ni ihåg den gamla mackedonken sloganen? Sa man den till kassören utan och staka sig fick man en big mac,,det var tiiiiiiiiider det).
Man skall i sakta mak cykla fram mitt i gatan och gärna prata i mobajlen samtidigt för att utgöra ett så stort hinder det bara går. Jävla terrorister!
Hemma på min gata, där åker jag upp bredvid cyklisthelvetet och vevar ner fönstret på bilen.
Sen vrålar jag; - Cykla på landet jävla yrkesdemonstrant! (jorå, en gång har jag gjort det i alla fall! fibblers anm.)
Sen detta med övergångställen.
Jag jobbar på Kungsgatan, och i backen ned från Sveavägen mot Vasagatan får man upp en jäkla speed. När jag är gångtrafikant, så kräver jag samma respekt som jag själv lämnar som bilist, dvs jag stannar för gående, helt enligt lagen.
Det gör INGA cyklister. Dom bara kör, och när man stannar och glor på dom, vilket innebär att dom får panikbromsa så att handbromsen glöder, så skriker dom : SE DIG FÖR!
Varför då? Har inte cyklister samma skyldigheter som alla andra trafikanter?
När jag för någon vecka sedan hade bråttom och var stressad passerade jag Kungsgatan och höll på att bli rammad av en lika stressad man i grå kostym.
Han missade mig med 8,5 mm, och jag drog därför till honom på röven.
Japp! En riktigt lavett, rakt över tjänstemannaskinkorna!
Han vände sig om och skriker besynnerligt nog : KYSS MIG I ARSLET!
Jag undrar varför? Räckte det inte med rövlavetten?
Kanske var han en riktig BDSM kille som bara längtat efter att få smisk på rumpan av en rejäl kille med skägg och rakad skalle..ELLER så är jag bara en smula konspiratorisk av mig...
Fan vet!

Lev väl!

// Norman B Fibbler

No comments: