Saturday, April 14, 2007

Bilförerskor eller slår jag in en öppen dörr här?

Är det någon av er kära läsare som har tänkt på vem kör bilen hem från landet efter en långhelg som tex påsk? Med risk för att bli klassad som sexist - den ofta i trafiken ovana hustrun. Vilket JÄKLA hyckleri! Min hustru håller på och ta körkort, och hon kör jäkligt bra. Jag övningskör med henne och känner mig mycket trygg. Jag tror och gissar att många av de trafikolyckor som kvällstabloiderna varslar om i braskande svarta rubriker - SÅ MÅNGA SKALL DÖ I PÅSKTRAFIKEN - orsakas av ovana förare - och förerskor.
När hustrun är klar med körkortet skall hon köra så mycket hon bara orkar, och jag får ÄNTLIGEN sitta bredvid och läsa tidningen! Kära blogvänner!! ; Låt den minst trafikvane i ert eventuella förhållande köra, så kanske vi kan slippa se dödsrunor på kvällstidningarnas framsidor framledes!


Lev väl!!


//Norman B Fibbler

4 comments:

Amber said...

Men nu är du väl ändå ute och cyklar! Vem tror du skjutsar och hämtar barn och handlar mat i de flesta familjer?

När paret åker tillsammans i en bil kanske, kanske, mannen kör för det mesta av någon outgrundlig anledning.


De flesta familjer har väl f ö två bilar nuförtiden.

Fluffgubben said...

Precis vad jag menar! När familjen färdas tillsammans kör oftast mannen, och varför?

//Norman

Amber said...

Missriktat stöd till den s k manligheten från kvinnans sida, kanske. Och från mannens sida, tja, det kanske du vet bättre. Skumt i alla fall.

Anonymous said...

Broder! (I ordets rätta bemärkelse)

De ABSOLUT farligaste bilförarna är män i 90-års åldern med rutig keps och en livrädd 87-årig hustru som sitter bredvid och krampaktigt håller sin överdimensionerade handväska för att inte skadas vid eventuell sammanstötning när de kör i motsatt körriktning på motorvägen. Eftersom jag kör bil hela dagarna har jag stött på dessa, vägarnas mördarsniglar, i 100-tal. Inför "bäst före datum" på körkorten så kanske dödstalen sjunker.// Systra Di