Friday, April 27, 2007

Skyltar i parti och minut

Överallt möts man av en växande flora av skyltar, som i de allra flesta fall skall förhindra eller förbjuda dig att göra någonting. Förbjuden ingång, förbjuden genomfart, enskild väg, etc etc. Men så har vi dessa skyltar som väcker, i vart fall i min skruvade hjärna, munterhet.

"Lekande barn, sänk farten" Jo.. jag tycker också att det springs och cyklas för fort på gårdarna. Man vet inte när man riskerar bli påkörd av en trehjulingsmarodör härnäst.
SÄNK FARTEN ungdjävlar!

"Här kör vi mjukt" Jaha, vem eller vilka då? Själv kör jag en bil av plåt. alldeles jävla stenhård och den gör förmodligen skitont att bli påkörd av. Jag kör definitivt inte mjukt i alla fall.

"Akta levande barn" Hmmm..åkej...BARA dom levande barnen ? *evil grin*


Är det BARA jag som tycker såna här skyltar är skitkul?


Lev väl!!


//Norman B Fibbler

2 comments:

Anonymous said...

jag tycker också att sådana här skyltar är skitkula...det trista är bara att du förekom mig så den posten måste jag radera nu...

*trycker på eraseknappen*

;)

RedAngel said...

hahaha...jupp skyltar är roliga, kan lägga till att petit moi en gång lyckades köra över en karl så han tappa balansen & tappade sin videokamera!

Och...det fanns INGA skyltar på kolmården på den tiden!
*develish smile*...även små lekbilar är hårda ;)