Thursday, April 19, 2007

Jag är telefonförsäljarnas värsta mardröm....

För ett litet tag sedan blev jag uppringd av en riktigt hurtig telefonförsäjare, han hette Viggo och visade sig jobba åt COMHEM.
Viggo inledde med det sedvanligt floskelliknande kallpratet om hur man mår osv, vartefter han frågar om vilken tredbandslösning jag har idag. Eftersom jag ÄLSKAR att driva med telefonförsäljare, svarar jag att i mitt hem finns inget bredband. Viggo låter förbryllad och frågar hur jag kopplar upp mig mot nätet.

- Smalband.
- Vasaru?
- S M A L B A N D
- Va e de förnåt?
- Motsatsen till bredband såklart.
*FNISSNINGAR*
-Jaharu, men vore det inte bättre med bredband från Comhem då? *illa dold fnissning*
-Nej, jag är rädd för bredband.
*kvävda gapflabb*
*fniss*
*gurgel*
- Jaharu, och vem haru som ISP idag då?*garv* (ISP-internet service provider)
- Smalbandsbolaget.

Jag hör hur Viggo förmodligen ramlar av sin stol, och hör också hur slyngel vrider sig av skratt..sen slamrar det till i örat och samtalet bryts.

Jävla skitunge, jag hoppas han pissade ner sig.


Lev väl!


//Norman B Fibbler

2 comments:

Amber said...

Hihihi! Jag gapflabbar också! Haha...

RedAngel said...

hahaha, tror nog du gjorde Viggos dag!

Tänk vilket tråkigt jobb att ringa & prångla prylar hela dagarna och sen hamna hos herr smalband!

FINNS det ngt roligare än att driva med säljare, när de ändå har mage att missbruka ens nummer?!