Friday, April 20, 2007

Igår så växte mina horn ut...

På väg hem ifrån Kista Centrum fastnade vi igår i en monumental bilkö någonstans runt Västberga. Efter ett samtal till Radio Stockholm och Lars-Åke på deras trafikredaktion stod det snart klart att Gyllene Rattens gamla bensinmacka stod i lågor, och motorvägen som passerar 50 meter utanför var avstängd på grund av den tjocka rök som låg över vägen. Hmmm..första avfart efter västberga, ja men visst, Västertorp! Där kan vi smita runt köerna. Börjar tråckla mig genom den stillastånde bilmassan och lyckas faktiskt ta mig från vänster NÄSTAN ut till höger när jag möter - Den mumifierad bilförerskan från helvetet. Alla som har körkort kan detta med att släppa växelvis, ja ni vet kugghjulsprincipen, och det brukar funka bra. Om man inte möter - Satans hantlangare i en silverfärgad toyota. Jag gjorde tecken, jag sänkte farten, tittade bakåt..och upptäcker på sidan av min bil en LITEN, skrynklig kärring vilt skällande på sina förmodligen senile make, jestikulerandes och pekandes framåt. Vad denna demon försökte säga var att hon skulle minsan inte släppa in mig. Nåväl, jag tittade uppfodrande på henne i backspegeln i hopp om att hon skulle ta sitt förnuft till fånga, men ICKE!
Istället början belsebubban vifta med sina krokiga och kloförsedda långfingrar och krafsa sig på huvudet, vilket var en tydlig signal till mig att "THE GLOVES ARE OFF"!!
Denna eftermiddag hade Satan själv en långsam dag i skärselden. Inga direkt nya själar att tortera och bålet brann muntert. Dock upptäcker han att i en bil på E4/E20 straxt norr om Västertorp sitter det en tjock och ilsken gubbe som börjar elda upp sig över en av hans smådemoners beteende i trafiken.. Satan tycker detta är otroligt amusant och bestämmer sig för att tillfälligt ta över den tjocke gubbens kropp, lite för att lära demonen trafikvett. Satan börjar vifta med gubbens nävar, höja blodtrycket och engagerar reptilhjärnan. Sen hittar han bilens tuta, och hänger sig på denna, i minst 20 sekunder. Gubbens hustru. som också befinner sig i bilen, men som är upptagen med ett affärssamtal, blir brådstörtat tvingad att avsluta detsamma, då ingen konversation är möjlig genom biltutans bröl. Gubbens hustru börjar därefter skälla och ifrågasätta gubbens mentala tillstånd. Nu ringer det på dörren hos Satan och han lämnar scenen småleende.

Min hustru var så pass förtrörnad över allt tutande och gestilulerande att hon inte förlät mig förräns sent i morse..Inte ens den lama ursäkten att min kompis S faktiskt också brukar tuta hjälpte något vidare..

Förlåt mig älskling..



Lev väl!


//Norman B fibbler

2 comments:

RedAngel said...

*ASG*....mmm...vad jag gillade satans bilfärd på tutan!!! WONDERBAAAAR!!!

Min mor aka rally agda brukar orsaka bygdens herrar smärre hjärtinfarkter då de står i korsningar, ingen vågar köra & köer bildas...vi snackar norrtäljes inavlade förare som hittat sitt körkort bland knäckebröd & koskit!

Lika kul när hon flippar i bilen, jag garvar varenda gång & gubbsen tar sig för hjärtat när hon lämna dem i molnen!

Fluffgubben said...

Hmmm... i Norrtälje har jag en gång i världen bott, och visst fan är det så att inaveln i den kommunen ligger tungt i de roslagska genbankerna...:)