Wednesday, April 04, 2007

Tysken, Europas självplågare n:o 1?

God morgon!


Jag har ju rest runt i europa och andra världskrigets fotspår en hel del.
Från Murmansk till Caen,från Arnhem till Kreta ,överallt hittar jag dessa tyskar.
Inte konstigt i sig kanske, flanrerandes precis som jag reflekterandes över krigets hemskheter, MEN!...

- Pappa!
- mmmmm
- Vad är det här för staty ?
- hmmm, det är monumentet över slaget vid Caen..
- förlorade vi det slaget också pappa?
- mmmm..
- förlorade vi ALLA slag ?
- Vill du ha en glass??


Turistande i all ära, men glatt poserandes vid monument efter monument till åminnelse av tyska förluster.. alltså. ÄR inte detta det slutliga bevis på att Tyskarna är europas eller kanske till och med VÄRLDENS största självplågarnation?
Eller är jag bara i sedvanlig ordning en smula...konspiratorisk av mig?


Lev väl!!


//Norman B Fibbler

1 comment:

Space babe said...

Fniss, jag skulle aldrig kunna vara den tyska pappan i din dialog, för jag har inte koll på alla slagen.