Saturday, October 07, 2006

Du ser sliten ut!


Hur sover du om natten? Själv lever jag i ett hörn av den äkta sängen, ALLTID delad med den roterande dvärgen och den snörvlande kåldolmen (Dotter och Hustru, reds anm).
Vissa mornar så känner jag mig gentlemannen här ovanför, och förbannar det faktum att barn på fem år blev begåvade med ben och föräldrasängsradar.
Att sen den lilla terroristen piper om kallt vatten när hon tryckt ner sin lilla rumpa i bingen gör ju inte sömnen bättre. Hämta vatten själv har jag väl muttrat någon gång, med det lysande resultatet att Kåldolmen hasar ut i köket. I ärligheten namn gör hon det nästan jämnt, för hon är den som först tröttnar på tjatet.
Finns det då inga förmildrande omständigheter?
Nix! Det är fullkomligt outhärdligt att se hennes lilla lockig huvud på kudden bredvid mig när jag vaknar. Dessutom tycker jag det är jätteäckligt när hon ligger och håller mig i tummen.
Lilla griskulting.











Fast..

Jag ÄR ju rätt så blödig av mig ... oxå...


Lev väl!


//Norman B Fibbler aka Korvens pappa...

5 comments:

Anonymous said...

Jotack, jag känner igen fenomenet. Sover med en bläckfisk som nattboxas. Att han bäckfisken har en egen säng betyder ingenting - den har till uppgift att stå i hans rum och hysa sängkläder.

Amber

(Jag har ofta kommenterat din blogg, men det har inte gått att lägga in - nu gör jag så här i stället.)

Anonymous said...

Att bläckfisken har... ska det vara här ovan.
Amber

Morelli said...

förresten vem ÄR norman fibbler?

Anonymous said...

Norman B Fibbler är mitt alter ego, en blandning Anderz Harning, Bellman och HC Andersen. Han skriver det jag bara tänker. Norman är jättemodig, snygg och spirituell. Norman kan äta 4 kokta korva med bröd på 27 sekunder. Norman är en fin människa.


//The man behind the mask...

Morelli said...

härligt,fibbler, då vet jag vem jag läser