Thursday, October 12, 2006

En beige människa.

Idag så jag en beige man.
Han satt i en beige bil, hade en beige trenchcoat och mungipor som strävade mot knäna.
Bilen var polerad som en spegel, och framfördes i exakt lagstadgad hastighet.
Inga extravaganta fälgar eller annat bling, bara en liten liten klisterlapp på bakflygeln som avslöjade varför den beige mannen så så dyster ut.
Han jobbade på lotteriinspektionen. Följdaktligen var han förmodligen lotteriinspektör.
www.lotteriinspektionen.se Gå själv in där och se vad kul dom verkar ha.....*NOT*!
Legitimerade glädjedödare, på en arbetsplats där uttrycket "ska vi slå vad" är förbjudet och bestraffas med löneavdrag. På Lotteriinspektionen har man inte vinlotteri, för det är förbjudet.
Istället ger man varje månad bort 23 pavor rötjut till den som står på tur i bokstavsordning, oavsett du vill eller inte för nån jävla ordning skall det ju vara på ett statligt verk.
Till råga på allt så ligger Lotteriinspektionen i Strägnäs, den enda staden i Sverige där ingen begriper varför man har fått en domkyrka. Kanske är det för att lotteriinspektionen med sina beiga medarbetare finns där, ELLER är jag bara som vanligt en smula konspiratorisk av mig?



Lev väl!



//Norman B Fibbler

3 comments:

Anonymous said...

Jag läser oxå....när jag orkar. Poståkeriet har sugit musten och lusten ur mig, fan för dom!
//Pippalotta//

Anonymous said...

Hej syrran!

Kul att du läser!


//Norman

Fluffgubben said...
This comment has been removed by the author.