Saturday, September 23, 2006

Den hemliga filen.

Jodå, den existerar i trafiken, och den är ca 12 cm bred. Belägen i vägens mitt eller på ömse sidor om körbanorna. Har du inte sett den? DE VITA STRECKEN!
PÅ dessa linjer kryssar motorcyklisterna fram, och om man inte drar in armbågen är den snart strålkastarprydnad på en Harley Parkinsson. De som oftast begagnar sig av strecken är farbröder i nittoårsåldern, klädda i lädur, gärna med generösa fransar på jackorna och deras motorcyklar är dekorerade med allsköns bling. Gemensamt för dessa grå pantrar är att dom skakar lika mycket när dom klivit av hojen, som när dom sitter på, således är namnet Parkinsson förklarat. Deras dödsföraktande balansakter är fantastiskt faschinerande att se, och man undrar ibland stilla vart dom har så bråttom.
Först hem till servicehuset eller? Nåja.. JAG kommer inte att köra på några streck när jag blir gammal, ty då skall jag köpa mig en ångvält och ÄGA hela jävla gatan!

Jag rockar så fett!




eller nåt.


Lev väl!


//Norman B Fibbler

1 comment:

Sixten said...

ha ha, parkinsson!

det är bara fyrtiotalsgenerationen som har RÅD att köpa dessa hojar och inte behöver de ha mc-kort heller för det fick de automatiskt...