Sunday, September 03, 2006

Ilandsproblem

Bensinmackar är som jag tidigare nämnt en aldrig sinande källa till glädje.
Idag så blev jag vittne till ett slagsmål om en bensinpump..
Jo ni läste rätt, slagsmål!
Stavsjö Klint är en Statoilmack som ligger lite granna på en höjd ovanför E4:an, straxt norr om Norrköping. Egentligen en rätt off placering, men som blivit en populär samlingsplats för bilister på väg till eller från Stockholm.
Dramat tar sin början när ett riktigt spån BAKOM mig blockerar halva macken med sin volvo. Då timmen var sen, och tålamodet säkert på upphällningen efter många långa timmar i bilen börjar folk M A N Ö V R E R A för att komma till pumpsidan som inte nyttjas av er skribent. En Ford kör från ena hållet, och en Audi backar för att nå samma pump. Konfrontationen är snabbt ett faktum. Ur Audin bilen far en man i träningsoverall, han springer fram till Forden och bankar på rutan.

-Hörru din jäävel, så inte du att ja backa eller?
-Håll kjeften
-Så du inte att jag backade eller, va fan eru blind?
-håll kjeften sa jag!

Nu är samtliga personer på mackens blickar riktade mot de två kombatanterna, som bröstar upp sig, och vaggar runt varandra som orrtuppar.
Dock är Fordens förare något äldre, och mindre benägen att gå all the way, varför han dryper tillbaks in i sin bil och manöverar sig bort från den plats som blixtsnabbt intas av Audin. Det bär sig dock inte bättre än att Forden hamnar jämnsides med Audin, alltså på samma tank. Blickar som skulle kunna döda en buffel utbyts medans man med sammanbitna miner fyller upp sina bensintankar.

Det är HÄR jag ser Ilandsproblemet.
Man slåss alltså om att vara först att få göra av med 600 spänn på 3,5 minuter..
Är det inte LITE.....löjligt, eller ÄR jag bara en smula konspiratorisk av mig?

Lev väl!!


//Norman B Fibbler

No comments: