Tuesday, September 26, 2006

Barnsadelspassagerare..

Tillhör ni katergorin militanta cyklister? Har ni barnsadel? Ta då denna historia som varnagel !!
Såg idag på min väg ut till Lidingö en frejdig och volyminös herre på en cykel komma farande längs Strandvägen. Han var komplett med cykelhjälm, stingpinne och ryggsäck.
Framifrån såg han ut som vilken tjock gubbe som helst, men bakifrån...VE och FASA..
Under hans breda röv och svarta rygga sitter ett barn inklämt och fastspänt i en barnsadel.
Försett med samma färgglada hjälm som fadern, men med en betydligt mer desperat min i sitt lilla ansikte än sin vardagsmotionerande fader. Jag får, fantasifull som jag är bilder på näthinnan av en liten parvel som panikslagen och gråtande vägrar gå till dagis de dagar pappa skall skjutsa. Hur sagda lille parvel, gnids mot en generös jeansbak och inga protester hjälper då pappa poppar Rammstein på sin IPOD. Och stackars lille krake på HEMVÄGEN, när pappa redan trampat från Danderyd till Kapmentsgatan och redan så att säga är varm i kläderna..Gossen får livslånga trauman och kan aldrig i vuxen ålder förklara för sin hustru varför han måste gå på terapi och äta psykofarmaka vid åsynen av breda byxbakar.


Tror jag då, MEN så är ju jag en smula konspiratorisk av mig..

Lev väl!


//Norman B Fibbler

4 comments:

Anonymous said...

Heja brollan! Det var kul Jag ser dem också...

Hej från Lillsyrran

Morelli said...

varnagel? den är bra! Jag ser dem också!
hej då från lillsyrrans kompis

Stefan said...

hahahaha...klockren iaktagelse. Jag som närt en hemlog drömm om att i mitt nästa liv återfödas som en cykelsadel får nu plötsligt fundera om.

Anonymous said...

Jag var mest rädd att mamma skulle ramla eller att barnstolen skulle lossna när jag var liten. Men nu ska jag hålla utkik efter dessa pappor och deras bakar.
Skoj. G.