Thursday, August 10, 2006

En ny trend!

Jag har upptäckt en ny trend!
Den annars så ohippe Norman har sett ett nytt tydligt mönster.
Inte för att jag någonsin kommer att anamma detta, men ändå, signalerna är otvetydiga.
Jag talar om genomskinliga hundbajspåsar.
Detta järva grepp gör nu sin entre på hundtillbehörs marknaden, och folk promenerar stolt genom villaområdena bärandes på en påse skit.
Vad är syftet att ha dom genomskinliga? Det är i alla fall i min värld inget man direkt går och stoltserar med. Kan det vara för att bryta isoleringen och anonymiteten i samhället?

-Tjena, rackarns mycket skit din hund har klämt ur sig idag då.
-Jo tack, hans mage är i fin trim.
Ja,det funkar ju som icebreaker..

Eller är det för att flexa vilken stor hund du har?

- Kolla, den tanten törs vi inte råna, hon har en femlitrare full med skit...Tja, varför inte?

Fast personligen skulle jag nog bara skaffa hund om jag hade en stor gård, med stora marker, omgärdad men taggtråd. Där skulle Ulmerdoggarna få löpa fritt och skita som dom ville. Kommer det inkräktare, så käkar Ulmerdoggen upp dom. Bara sådär lixom. Som levande köttkvarnar, pirayor på fyra ben!

Skitkul..tycker jag då..
MEN så ser ju jag konspirationer genom varje genomskinlig hundbajspåse också..


Lev väl!

//Norman B Fibbler

2 comments:

Stefan said...

vi använder den svarta lilla påsen till lillemans presenter i lyxförpackning han leverar varje dag.

men genomskinlig...I dunno

btw du e länkad och tack för din länk

Fluffgubben said...

Det är för mig helt obegripligt hur man stoltsera med detta, men icke för ty, folk gör det.