Tuesday, August 22, 2006

Vi ska flytta

Så sant som det är sagt! Nu skall Herr, Fru, Junior och lilla Fröken Norman B Fibbler flytta. Uppfyllda av köpfesten har det inhandlats en lägenhet till ett mycket förmånligt pris.
(Nu skall det dessutom i ärligheten namn påpekas att vi faktiskt spar enormt mycket pengar varje månad på denna flytt.)
Nåväl, lägenheten är blygsamt mindre än det residens som vi innehar idag, och jag levde länge i tron att vi då mängdmässigt bör ha möbler och inventarier anpassade även för det nya residenset.
Ack vad jag bedrog mig.
Min hustru skall förnya oss, och är därför just nu Blockets bäste kund. ALLT ligger i farozonen, och här hjälper inga nostalgiska åthävder. Soffor, stolar, skåp och annat bärs i en aldrig sinade ström ut ur lägenheten av köpsugna spekulanter, medans jag med tårar i ögonen säger farväl till mina gamla och kära vänner bokhyllan Billy och klädskåpet Fridolin.
Jag är inte speciellt stor på förändringar om man uttrycker det hela milt.
Därtill kastar hustrun, det lömska stycket fullt användbara bra-å-ha saker, med argumentet att bara för att man inte pillat ut det ur sin dammkokong de senaste sju åren, så behöver man det inte längre.
Detta är en av anledningarna till att hon är portförbjuden på KB i Stockholm och Karolina redivia i Uppsala.

-Begriper ni väl själva, att en bok som legat hör och skräpat i sexhundra år, och inte blivt stulen är ointressant! SLÄNG SKITEN!

Min hustru är en mycket ond och känslokall varelse...





(förlåt älskling)



Lev väl!

//Norman B Fibbler

7 comments:

Stefan said...

här måste man vara firm! jag har oxå den vägen vandrat och saknar perfekta goda backupböcker som "bra böcker" serien 1960-74, bygga modellflygplan i pvc-plast böckerna, skruvar och muttrar som jag plockat från gamla tandbergare mm...

spärr har nu programmerats på alla webläsare, så fort blocket eller ngt skivs i adressfältet stängs bredbandet ned...mahahahah

grattis till lyan! behöver du spackel 10 liter...?

Space babe said...

Hahaha, här hemma är det maken som slänger saker. Jag saknar fortfarande alla mina serietidningar med Bamse, Goliat (från FÖRSTA numret, fatta!) och ett stort album med Fantomen där både nån av hans förfäder och han träffar Diana (eller nån som ser ut som hon dvs skitsnyggt tecknad tjej) och två album med nån japansk hjältinna som jag glömt namnet på.

Men jag har fortfarande en back LP-skivor från diskoteket mina föräldrar ägde. Idel bra grejor, som Eurythmics och Robbie Neville.

Enligt boken Chic ska man inte ha kvar kläder i garderoben som man inte använt på två år. Det kan jag inte heller hålla.

Fluffgubben said...

Stefan; Hustrun skulle komma runt spärrarna, hon är som en jävla sälj-junkie...

Space babe; Jag har gömt alla min skivor i ett förråd som hon varken vet var det ligger eller har några nycklar till. Har en rätt stor samling lp:n med bland annat i stort sett samtliga FRANKIE GOES TO HOLLYWOODS bildskivor.

Neggot said...

Hur kan du hylla bokhyllan Billy och samtidigt ogilla IKEA? Nej, jag är förvirrad. Men flytta verkar ju kul.

Fluffgubben said...

Neggot:
Det är princiiiipen helge..

Andreas said...

Ja, EXAKT!

EXAAAAAAAKT samma process pågår just nu för mig. Jag flyttar till månadsskiftet till större, och just nu pågår utrensning modell nazi.

Alltså. Flyttar från tvåa till fyra, och merparten av grejerna ska bort?

Jag kommer behöva en jävla massa äggkartonger för att dämpa ekot...

Och Stefan, spacklet skulle jag få, glömt det? Har seriösa kratrar i taket...

Stefan said...

andreas my bad....;)