Tuesday, August 08, 2006

Pretto Sverige...

Har ni läst i tidningarna, hört på radio och sett på tv om den ENORMA skandal som drabbat den lilla lilla ankdammen Sverige? En händelse som manglats fram och åter under hela dagen, med stora svarta rubriker i tabloiderna och allvarsamma kommentatorer på tv.
Är statsminstern mördad? Har kungen kommit ut ur garderoben, eller har det uppdagats att Tage Erlander vars nazitysklands främste spion?
Nix.
En kulstötare har supit sig full med landslagsdräkten på sig.
Mmmmm, sug på den karamellen, mina damer och herrar!
Det som borde orsaka rubriker är väl snarast frågan kring vilken krog som serverar vodka på förmiddagen, till en rundlagd kille med bockskägg, iförd lycra tights, linne, spikskor och nummerlapp.
Undrar om han hade kulan med sig, och hotade bartendern med den?
-Visserligen stötte jag bara arton meter i kvalet men ger du mig inte två sexor, så stöter jag dig i pannan.
DÄR har ni något att fundera över, mitt herrskap!

Eller så tycker jag bara det, för att jag ÄR ju trots allt en smula konspiratorisk av mig.


Lev väl!


//Norman B Fibbler

1 comment:

Neggot said...

Nej, tona inte ner incidenten, blås upp den, låt drevet gå! Det är ju kul med "skandaler". Jag har gett min åsikt i ämnet på bloggen. Sen sjunger han ju värre än Håkan Hellström!