Wednesday, August 02, 2006

Jag har blivit K U L L A D

Jag har blivit kullad av Mathimlen

1) One book that changed your life?

Ingen speciell om jag skall vara ärlig, men möjligen "den heta stenen" av Donald E Westlake. Där lärde jag mig att strö ett par korn salt i en nästan avslagen öl, för att få den att skumma igen. Jättepraktiskt, ända tills man på grund av för många sådana, råkar salta för mycket. Då lär man sig något också.

2) One book you have read more than once?

Den femte diciplinen av Peter M Senge. En bok om den lärande organisationens konst, som jag trots att jag läst den tre gånger och sedan tenterat på den fortfarande inte förstår.

3) One book you would want on a desert island?

Krig och Fred, för jag skulle till slut tvinga mig att läsa den i brist på annat.
Nu har jag bara tittat på den 128 gånger.

4) One book that made you laugh?

Sockerconny eller Ernies årsböcker..

5) One book that made you cry?

Kondoleansboken efter min fars begravning

6) One book you wish had been written?

Ironi for dummies...

7) One book you wish had never had been written?

Mååånga..

8) One book you are currently reading?

Stalins hämnd av Niclas Sennerteg

9) One book you have been meaning to read?

Familjegraven av Katarina Mazetti.


Jag skulle ju kunna kulla Morelli eller Mathimlen, MEN , jag väljer att bara kulla EN person:

Sug-o godsaker

Take it away mannen!


// Norman B Fibbler

8 comments:

Amber said...

Sockerconny - det var längesedan! Den ska jag plocka fram! Är det inte i den ungarna leker chilefinka...

Fluffgubben said...

Stämmer bra, och Conny tillreder sitt berömda Chateau vadå.

Stefan said...

mannen! detta är en blogg i min smak!


du länkar genom att

1. markera namnet/texten du vill länka
2. i verktygsraden finns en liten knapp med en kedja på
3. klicka på den och ett litet fönster poppar fram
4. där skriver du sökvägen till länken, tex http://www.tjena.se
5. klicka på ok.
6. spara/publicera posten.
7. klart

hör av dig om det strular

mvh/Stefan och ja...jag är rätt konspiratorisk ;)

Fluffgubben said...

Jag krälar i stoftet för denna briljanta beskrivning!

Space babe said...

Jag har läst Krig och fred (typ under ett sommarlov på gymnasiet), men jag vet inte om det räknas, för jag bläddrade förbi alla krigsbeskrivningar... Man kanske kan säga att jag har läst Fred?

Stefan said...

hahaha...stab in the back liksom...men jag antog och kullade vidare.

Hanna said...

Jag ÄLSKAR Krig och fred!!! Menar du med "tittat på den" att du sett den fantastiska filmen, eller att du tittat på boken och övervägt att läsa den? Läs! Genast!

Fluffgubben said...

Sett filmen , glott på boken.