Monday, August 14, 2006

Jobbangst

Första dagen efter semestern och ingen jobbångest.
Läser dom braskande rubrikerna om hur man botar sin jobbångest, men jag tyckte rentav att det var kul att gå till jobbet. Äntligen nåndag, typ.
Alla arbetsgivares dröm.
-Hur har helgen varit ?
-Jovars, men inget går upp emot en fräsch arbetsvecka, Thank you jeeeeeeeeeesus..
Jag passerar förbi vd:s kontor när jag går hem och utbrister alltid ett klämkäckt :
-Tack för idag!!
Jag tror att han misstänker att jag går på droger.
I övrigt kan er trogne skribent bara konstatera att för att hoppa högt över häckar eller ribbor krävs ungefär samma iq som hos en badboll.

ELLER är det bara jag som är en smula konspiratorisk av mig?


Lev väl!

//Norman B Fibbler

4 comments:

Neggot said...

Ingen jobbangst? Vad jobbar du med? Nakenmodeller, dataspelstestning, sportjournalist? Det eller så måste du vara galen....

Eugéne de Beauharnais said...

Generellt följer undertecknad följande tumregel:

Sök icke tillsyningsmannens uppmärksamhet och låt helst honom kalla en två gånger innan man till äventyrs hörsammar kallelsen.

Vidare tilltalar aldrig undertecknad tillsyningsmannen å Ämbetsverket med 'du' utan håller oss till 'ni' vilket brukar göra vederbörande illa till mods och således lämna en i fred.

I övrigt lika amusant som alltid och ja Ni bäste bror är konspiratorisk men det tarvas i dagens Konungarike.

Fluffgubben said...

Jag jobbar med att för en datatidning rekrytera nakenmodeller till dataspelstestning..............näe nu ljög jag :) Men GALEN, DET är jag!

Stefan said...

jag tycker att du är en aning nedlåtande mot badbollarna... men så är ju jag jag;)