Friday, August 11, 2006

Jag är inte tjock, jag är fluffig!

Som rubriken antyder, är jag inte den minsta mannen som trampat guds jord, eller klampat kanske man skulle säga. Som filmstatist, vilket jag varit ett antal gånger har jag hamnat i ett fack.
Letar man efter en stor man som skall spela suspekt eller elak, ringer man mig.
Slaktare, wrestler och torped - Thats me!
Men, nu var det skjortor jag skulle orera om.
Antingen går man direkt till Nisses Big&Tall, och inhandlar en skjorta för trettonhundra, ELLER så försöker man i första bästa herrekipering. Detta brukar vanligen resultera i stor humor.

-Goddagens min bäste herre! Jag skulle vilja inhandla en skjorta, har du någon i min storlek?
Försäljaren får något flackande i blicken, och börjar famla efter ett måttband.
-Jo, det skulle jag nog tro att vi har! Vi är välsorterade!!
-Lovande..
När han sedan klättrat runt mig något varv med måttbandet i högsta hugg och mätt sig svettig säger han: - Jag skall kolla på lagret.
Detta innebär att han skall gå ut och kolla om dom har några jättekläder kvar sedan fjolårets personalmaskerad.
Han återvänder med ett mesansegel som han mycket diskret blåser dammet av.
- Jamen titta, ett förtält till en husvagn! Var kan jag gå och montera på den?
Jag hänvisas till lastkajen.
-Nja, den är lite för tajt i armarna, har du en storlek större?
Denna kommentar driver expediten till gränsen för harakiri, men han ler servilt och säger:
-Jag skall kolla! Men tänker i sitt stilla sinne att även tjockisar borde fatta att förtält enbart görs i storlek familjevagn.
-Han återvänder med oförättat värv, och ler urskuldande.
-Tyvärr!
Med detta menar han: - Prova hos lantmännen , dom brukar ha begagnade betsäckar till salu så här års..
Ser ni en tjockis som går naken på stan så har han eller hon med andra ord inte hunnit fram till lantmännen i tid och blev utan betsäck i år..vojne, vojne.

ELLER så är jag bara en smula konspiratorisk av mig......(fan vad säcken kliar)



Lev väl!!


// Norman B Fibbler

7 comments:

Stefan said...

men för fan... är du synsk eller? jag har en story på g om en storväxt man...

kommer till en blogg alldeles near you.

skön historia btw;)

mohahahah

Eugéne de Beauharnais said...

Hr Fibbler

Det syntes mig som om Ni faktiskt är utsatt för en komplott. Då undertecknad så att säga befinner sig å andra sidan av det spektrum Ni så målande beskriver känner man igen dessa tjänsteandars beteende till punkt och pricka.

Morelli said...

Fibbler! jag har en fin bild på dig i en mycket SNYGG skjorta sittandes i en fåtölj i hallen i horn under midsommar..vart mailar jag den?

Neggot said...

Och jag som nyligen skrev ett inlägg om att det alltid bara finns storlek XXXXXL kvar när jag ska handla kläder (i alla fall på rea). Tycker det är jobbigt nog att hitta en hederlig medium. Kan det vara så att vi alla är motarbetade? En nationell konspiration.

Hanna said...

Yep. Så måste det vara: Vi måste alla vara utsatta för...

Det finns aldrig några högklackade kvar i min storlek (38).

Cliff Hanger said...

Rolig blogg du har. :-) Jag sätter upp en länk hit.

Space babe said...

Jag har fått se Jennys bild av dig, Fibbler, och jag måste säga att du motsvarade alla mina förväntningar. Du är helt enkelt en lagom tjock man i dina bästa år!