Thursday, August 03, 2006

Tillgång och efterfrågan



Måhända är bilden illa beskuren, men budskapet borde vara glasklart.
Med såna priser borde tillgången vara pytteliten. Lika liten som tillgången på ett glas kallt vatten mitt i Kalahariöknen, eller på en kvinnlig påve.
Om vem köper?
-Alla.
-190 kronor för en Tjustburgare och 8 spänn för kranvatten det är inte så farlig..DUH...
Således är det inte heller många som höjer på ögonbrynen för lite glass och chokladsås för 52 spänn. När jag tog denna bild så böjde jag mig fram med telefonen för att komma riktigt nära.
Hustrun påstår att förskräckta turister sprang och gömde sig i portsprång och källare då min generösa lekamen kastat en slagskugga över halva Västerviks hamn, och uppenbarligen simulerade en solförmörkelse.
Det är priset turismindustrin i Småland får betala för att jag, ER man på plats skall kunna delge er bizarra företeelser från verkligenheten. Bara det BÄSTA är gott nog!

Eller ÄR jag bara en smula konspiratorisk av mig?


Lev väl!

// Norman B Fibbler

1 comment:

Neggot said...

Jag kommer ALDRIG kunna leva med att en fika kostar lika mycket som en veckoladdning rejäl husmanskost för en grovsnusande svarvare. Det är sådana sakar jag blir förbannad på, inte våldet, inte politikerfasonerna! Nej, fikapriser och cykeltjuvar, det är fan det som gör världen jobbig att leva i.